Jokereiden Mestis-mestaruutta pidettiin ennen kauden alkua selviönä. Keskustelua on käyty lähinnä siitä, pitäisikö Jokerit nostaa Liigaan suoraan kabinetin kautta.
Mestiksessä Jokerit kuitenkin rypee. Se hävisi lauantainakin ottelunsa hävittyään Iisalmen Peli-Karhuille vieraissa jatkoajalla 2-3.
Jokerit on sarjassa vasta seitsemäntenä. Se on jäänyt kärjessä olevasta Joensuun Kiekko-Pojista seitsemän pistettä.
Jokereiden päävalmentaja Tomek Valtonen on joutunut kovan kritiikin kohteeksi. Hänen potkuillaan spekuloidaan jo äänekkäästi.
Karsintaviivan alapuolella KeuPa HT on Jokereita vain neljä pisteen päässä. Jos Jokerit joutuu karsimaan sarjapaikastaan Suomi-sarjan parhaan kanssa ja samanaikaisesti neuvottelee kabinettinoususta Liigaan, on tilanne lievästi sanottuna koominen.
Kautta on tietysti vielä paljon jäljellä. Mutta uskottavuutensa takia Jokereiden olisi hyvä voittaa Mestiksen mestaruus, jotta nousua Liigaan voisi perustella kansalle uskottavasti.