Kaikkiaan 15 Liigan pelaajaa edustaa Suomea torstaina alkavassa jääkiekon alle 20-vuotiaiden MM-turnauksessa.
HPK:sta peräti neljä pelaajaa valittiin Nuorten Leijonien MM-ryhmään. TPS ja Pelicans saivat joukkueeseen kaksi pelaajaa. Kiekko-Espoo, HIFK, Ilves, Kärpät, Jukurit, Tappara ja KalPa luovuttivat joukkueen käyttöön jokainen yhden pelaajan.
Ilman edustusta nuorten MM-kisoissa ovat Liigasta vain JYP, Lukko, Ässät, SaiPa, KooKoo sekä Sport. Pohjoisamerikkalaissarjoista tulee peräti yhdeksän pelaajaa ja Ruotsin pääsarjasta yksi.
Pohjois-Amerikassa pelaavien määrä on ollut tänä vuonna selkeässä nousussa. Se on huolestuttava merkki Liigan kannalta.
Moni nuori pelaaja kokee voivansa kehittyä paremmin Pohjois-Amerikassa kuin kotoisessa Liigassa. Tätä on syytä pitää Suomessa huolestuttavana ilmiönä.
Vielä 2010-luvulla tilanne oli toinen. Silloin lähes koko joukkue tuli Liigasta, jossa moni pelaaja oli merkittävässä roolissa. Muistettakoon vaikka vuosi 2016, kun Sebastian Aho pelasi Kärpissä ja Patrik Laine Tapparassa.
Liigan 16 joukkueen määrää on perusteltu silläkin, että nuoret pelaajat saisivat kotimaan pääsarjassa enemmän peliaikaa. Joku voi saadakin, mutta pelit eivät ole riittävän laadukkaita, että niissä voisi kehittyä NHL-tason huipuksi.

Saletti
Talleta vain 20 euroa, saat 40€ ja 50 kierrosta
Plussat & Miinukset
- 100% talletusbonus aina 500€ asti
- 50 spinniä Sugar Rush -peliin
- Maltan lisenssi
- Ei vedonlyöntiä

Vauhdikas
Vain 20€, saat 40€ & 100 kierrosta
Plussat & Miinukset
- Kierrokset voit pelata Big Bass Bonanzassa
- Tunnetulta PressEnter -perheeltä
- Kierrätysvaatimus 40x talletus ja bonus.
- Ei vedonlyöntiä
